Publications

Laakkonen, Ilona (2019) Läsnäolon ja vuorovaikutuksen jäsentäminen verkkotutkinnoissa: kaksi mallia kehittämistyön tueksi. In Hakala, A., Ikonen, H., Liimatainen, L. (Eds.) (2019), Koulutuksen kehittämisen katsaus 2018: Verkostoilla joustavuutta ja laatua opintoihin. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 261, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, pp. 105-115. URN:ISBN:978-951-830-520-3

Laakkonen, Ilona (2018) Luomassa murrosta – miltä tutkintokoulutus verkossa näyttää opiskelijasta? AMK-lehti / UAS Journal 3/2018

Kolu M., Kuula J., Laakkonen I., Partanen K., Pesonen J. & A. Rantakaulio (2017) Monimuotokoulutuksen laatuteesit JAMKissa.  In Hakala A., Ikonen H., Pakkala A., Pintilä T. (Eds.) (2017) Koulutuksen kehittämisen katsaus 2016 : Pedagentit monimuotokoulutuksen mentoreina. , In: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 231, Jyväskylän ammattikorkeakoulu. URN:ISBN:978-951-830-448-0

Kolu M., Laakkonen I. &  K. Väisänen (2017) Monimuotokoulutus haastaa pedagogiikan. In Hakala A., Ikonen H., Pakkala A., Pintilä T. (Eds.)., (2017) Koulutuksen kehittämisen katsaus 2016 : Pedagentit monimuotokoulutuksen mentoreina, In: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 231, Jyväskylän ammattikorkeakoulu. URN:ISBN:978-951-830-448-0

Laakkonen, Ilona (2015) Doing what we teach. Developing digital literacies and personal learning environments for professional development through co-design and learner-engagement. In Jalkanen, J., Jokinen, E., & Taalas, P. (Eds.). Voices of Pedagogical Development – Expanding, Enhancing and Exploring Higher Education Language Learning. Dublin: Research-publishing.net.

Laakkonen Ilona & Taalas Peppi (2015). Towards new cultures of learning Personal learning environments as a developmental perspective for improving higher education language courses Language Learning in Higher Education 5 (1) May 2015, pp. 223-241. DOI: https://doi.org/10.1515/cercles-2015-0011

Laitinen Hanna, Laakkonen Ilona, Penttinen Leena & Anttonen Tapio (2014). Nuorison parasta tässä harrastetaan. Student Life – tutkimuslähtöistä työtä opiskelijan hyvinvoinnin ja osaamisen hyväksi. Opiskelijatutkimuksen vuosikirja. Helsinki: OTUS.

Laakkonen, Ilona (2014) Rihmasto henkilökohtaisen oppimisverkoston metaforana: PLE-kurssi piirtyy konjektuurikartaksi. Teoksessa Viteli, J. & Östman A. (toim.) Tuovi 12: Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa 2014 -konferenssin tutkijatapaamisen artikkelit. TRIM Research Reports 12. Tampere: Tampere University Press.

Häkkinen Päivi, Laakkonen Ilona, Juntunen Merja & Bluemink Johanna (2014). Pankkilaisten pako vankilasaarelta: 3D-tiimipelin haasteet ja mahdollisuudet. Teoksessa Häkkinen P. & Viteli J. (toim.), Pilvilinnoja ja palomuureja – Tulevaisuuden oppimisen ja työnteon tilat. F-SHAPE-projektin satoa. Jyväskylä: Koulutuksen tutkimuslaitos.

Laakkonen Ilona, Manninen Tony & Juntunen Merja (2014). Lisäarvoa vai sirkushuveja? Näkemyksiä ja kokemuksia 3D-oppimisympäristöistä. Teoksessa Häkkinen P. & Viteli J. (toim.), Pilvilinnoja ja palomuureja – Tulevaisuuden oppimisen ja työnteon tilat. F-SHAPE-projektin satoa. Jyväskylä: Koulutuksen tutkimuslaitos.

Juntunen Merja & Laakkonen Ilona (2014). PLE – tapa oppia. Teoksessa Häkkinen P. & Viteli J. (toim.),Pilvilinnoja ja palomuureja – Tulevaisuuden oppimisen ja työnteon tilat. F-SHAPE-projektin satoa. Jyväskylä: Koulutuksen tutkimuslaitos.

Laakkonen, I. & Puupponen, H. (2014). Sosiaalinen media ja saavutettavuus. Saavutettava tieto- ja viestintäympäristö -suositus (Stivi), ESOK-verkosto.

Häkkinen, P., Juntunen, M. & Laakkonen I. (2013). Verkko-oppiminen murroksessa – yhteisölliset ja henkilökohtaiset oppimisympäristöt oppimiskäsityksen haastajina. Teoksessa J.T. Hakala & K. Kiviniemi (toim.), Vuorovaikutuksen jännitteitä ja oppimisen säröjä. Aikuispedagogiikan haasteiden äärellä, Kokkola: Jyväskylän yliopisto.

Laakkonen, I. & Taalas, P. (2013). Environnements personnels d’apprentissage et nouvelle culture d’apprentissage, Recherches et Applications / Le Français dans le Monde No 54. Juillet 2013.

Jalkanen, J. & Laakkonen, I. (2012). Design Perspectives on Technology, Language Teaching and Language Teacher Education. In Proceedings of the EUROCALL 2011 Conference ”The CALL Triangle: Student, Teacher and Institution” THE EUROCALL REVIEW 20 (1).

Häkkinen, P., Bluemink, J., Juntunen, M., & Laakkonen, I. (2012). Multiplayer 3D game in supporting team-building activities in a work organization. In Proceedings of the 12th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2012) (pp. 430-432). Los Alamitos, California: IEEE Computer Society Publications.

Laakkonen, I. (2011) Uusia oppimisen ympäristöjä rakentamassa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Lokakuu 2011.

Laakkonen, I. (2011). Personal learning environments in higher education language courses: an informal and learner-centred approach. In S. Thouësny & L. Bradley (Eds.), Second language teaching and learning with technology: views of emergent researchers (pp. 9-28). Dublin: Research-publishing.net.

Häkkinen, P., Juntunen, M. & Laakkonen, I. (2011). Tulevaisuuden oppimisympäristöt? Yksilölliset ja yhteisölliset oppimisen tilat. Teoksessa K. Pohjola (Toim.). Uusi Koulu – oppiminen mediakulttuurin aikakaudella, 51-63. Jyväskylä: Koulutuksen tutkimuslaitos.

Stevens, A., Koulouris, P., Taalas, P., Laakkonen, I., Zourou, K., Stai, D., Schäffer, D., Aramburuzabala, P., y Shield, L. (2010). Study on the Impact of Information and Communications Technology (ICT) and New Media on Language Learning. Bruxelles: European Union. Education, Audiovisual and Culture Executive Agency.

Laakkonen, I. & Juntunen, M. (2009). Tulevaisuuden oppimisympäristöt? – Henkilökohtaiset ja avoimet oppimisen tilat. Teoksessa Viteli J. & Östman A.(toim.), Tuovi 7: Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa 2009 -konferenssin tutkijatapaamisen artikkelit. Interaktiivisen median tutkimuksia – Research of Interactive Media 2, 69-83.Tampere: Tampere University Press.

Taalas, P., I. Laakkonen & T. Sorsa (2008). Teachers’ Academy. Focus from pushing the buttons to pedagogically meaningful designs. Verkko-oppimateriaali. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus.

Laakkonen, I., L. Korhonen, B. Schneider & R. Van Camp (2005-2008). Edna and Bernie’s Corpus Library Verkko-oppimateriaali. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus & Kielikeskus. Online course on the use of corpora for Academic English.

Breadwinners, sportsmen and conforming girls. Representations of gender in Finnish EFL textbooks. 2007. My master’s thesis. 

Website Powered by WordPress.com.

Ylös ↑